Familiebadminton – 2023

Sæt allerede nu kryds i kalenderen fredag den 6. oktober, hvor vi igen i år afholder familiebadminton.

Mere info kommer.

Sæsonstart 2023/24

Sæsonstarten er i år mandag den 14. august og vi glæder os til at se jer i hallen.

For børnene er der flere forskellige hold at deltage på. Hvis du er i tvivl om hvilket hold der passer til dig, så hjælper træneren dig gerne med at finde det rigtige hold

Generalforsamling 2024

Skagen Badmintonklub indkalder til generalforsamling tirsdag den 9. april kl.19.00 i kantinen.

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt være formanden i hænde senest 7 dage før generalforsamlingens afholdelse.

På bestyrelsens vegne
Dorte Ledet

FAMILIEBADMINTON og pizza

Fredag d. 16. september

Inviterer Skagen Badmintonklub ALLE 0 – 5 klasser op til ”Familiebadminton og pizza”.

Vi starter kl. 17.00 og siger på gensyn igen kl. 20.00.

Arrangementet er GRATIS og uden tilmelding – så tag dine forældre, bedsteforældre, søskende men også gerne venner og veninder i hånden, og kig op til en hyggelig aften i badmintonhallen.

Programmet for aftenen

Masser af leg med ketcher

Mulighed for at udfordre mor, far eller søskende

Pizza og saftevand

Praktisk

Du behøver ikke andet end dig selv og godt humør. Har du indendørssko må du meget gerne medbringe dem. Vi har både ketchere og bolde, godt humør, pizza og saft.

Vi ses i badmintonhallen til en sjov og hyggelig aften

Klubbens unge spillere hev metal med hjem fra landsmesterskaberne i Frederikshavn

I weekenden blev der spillet Landsmesterskaber i Frederikshavn med rigtig mange deltagere fra Skagen Badmintonklub. Der blev spillet en masse badminton og hygget 🏸😀

Alle spillere gjorde det fantastisk og der blev vundet en masse medaljer med hjem til Skagen af: Johannes Ravn, Nicolai Lassen, Rose-Marie Broberg, Nicoline Frank, Gustav Ryom og Nicolai Cloos Larsen 🥈🥉

Godt gået alle sammen 👏

Skoleturnering – 2021

Fredag d. 5 November afholdte Skagen badmintonklub skoleturnering for alle 4., 5. og 6. klasser.

Ved dette års skoleturnering var der Cirka 35 unge som deltog og spillede med alt hvad de havde.

Tak for opbakningen. Der blev overrakt medaljer og biografbilletter til klassen med flest deltagere som var Sponseret af Nordjyske Bank

Ligesom sidste år vil turneringen blev afholdt i samarbejde med DGI og vores hovedsponsor Nordjyske Bank.

Flexifjer stor succes i badmintonklubben

SKAGEN: Hvis du gerne vil spille badminton på hyggeniveau og ikke altid har den nødvendige tid på grund af skiftende arbejdstider eller andet? Hvad gør du så? Skagen Badmintonklub har måske svaret med projektet FlexiFjer i badmintonhallen i Skagen Sportscenter.

For to sæsoner siden startede klubben et nyt initiativ op. Trods en svag start, er det gået stille og roligt fremad og er nu en stor succes.

Hvad er så FlexiFjer? Det fortæller den mangeårige træner og badmintonlegenden, Bent Ledet om:

– FlexiFjer har vi hver tirsdag fra kl. 18.30 – 20.30, 2 timer delt op på timebasis. Her kan man møde op med ketcher og få en badmintontime sammen med andre og få et uforpligtende motionstilbud. Der er måske 2, der vil spille single eller man er 4 til en double. Man betaler 40 kr. på mobilpay pr. gang man møder op, fortæller Bent Ledet.

Bent Ledet der var med til at bygge projektet op, fortæller at der ingen undervisning er sådan en aften, det skal være ren hygge og samvær med andre. Han er selv i hallen omkring 19:30-tiden, hvor han kan hjælpe eller svare på spørgsmål.

Denne tirsdag aften havde 4 unge gutter fundet vej til hallen med fjerbolden og ketcher og hyggede sig med en double.

– Vi kommer for at være sammen med vennerne. Det er ikke så meget for træningens skyld, men for hyggens skyld. I stedet for at betale for en hel sæson, så passer det her bedre ind i vores hverdag, hvor vi har arbejde og skole, siger Lasse, Peter, Emil og Theis.

Bent Ledet fortalte, at i forbindelse med badmintonklubbens firmaturnering sidst i februar, var de 3 tirsdage inden turneringen, fyldt op med motionister der lige skulle smugtræne inden turneringen.

Firma badminton

Sidste år var der 20 hold med, da der for første gang i mage år blev afholdt firmaturnering i badminton. I år ville arrangørerne, Skagen Badminton Klub og Sparekassen Vendsyssel, prøve at gentage succesen, og det må man sige lykkedes til fulde.

29 tilmeldte hold spillede lørdag eftermiddag/aften i 5 rækker, og efter mange spændende kampe kunne vinderne lørdag aften kåres i kantinen i Skagen Sportscenter.